Global Unity for Iranian Workers

American Bus Drivers Stand Up for Ossanlou

Posted on June 5, 2010 by missionfreeiran


Activists in Washington DC have begun a campaign to raise awareness about the situation of Mansour Ossanlou, and, by extension, all political prisoners in Iran. The campaign has begun by engaging local bus drivers, explaining what the Islamic regime has done to Ossanlou and other labor activists, and asking for their support. The photos demonstrate the support for Ossanlou by bus drivers in Washington DC; one of the men in the photos is an owner of a bus company.

Additional photos include evidence of the campaign’s activities in front of significant Washington DC landmarks: the US Capitol Building, the American Bar Association, and, importantly, the American Red Cross Building. An important objective in the fight against political imprisonment and abuse of political prisoners is to open the doors to the Islamic regime’s prisons to the Red Cross.

WHAT YOU CAN DO:

Mission Free Iran is very excited about this new effort in Washington DC, and we encourage citizen activists everywhere to replicate this campaign:

1- To get you started, the DC Ossanlou campaign activists have provided a pdf file of the Mansour Ossanlou poster that can be downloaded, printed, and disseminated through your community.

2- The DC Ossanlou campaign has also published their activities in the local Iranian newspaper, which is another way to raise awareness in your community; click on the thumbnail image to the right to see the article. The DC campaign published in the Iranian papers, but it is important to get this information into non-Iranian community newspapers as well.

3- Finally, you can write to the International Labor Organization (ilo@ilo.org) and demand that the Islamic regime be expelled from the ILO and replaced by true representatives of Iranian workers.

Maryam Gowhari has provided the following text from the campaign; the English translation is forthcoming:

ابراهیم مددی و منصور اسانلو

مریم گوهری – واشنگتن

تنی چند از فعالان ایرانی حقوق بشردر واشنگتن از ابتدای ماه ژوئن اقدام به راه اندازی کمپین حمایت از منصور اسانلودر منطقه واشنگتن کردند و توانستند با گفتگو با رانندهای اتوبوس وپخش پوستر در ایستگاههای مسافری به جلب توجه وحمایت از این زندانی بیگناه بپردازند.

منصور اسانلو رهبر سندیکای کارگران شرکت واحد تهران وحومه و راننده اتوبوس از29 ماه می به

زندان انفرادی گوهردشت کرج انتقال داده شد. این بخش از زندان ویژه زندانیان معتاد وهمچنین مبتلا به بیماری ایدز میباشد. اسانلو در چند روز گذشته تحت بازپرسی شدید ماموران اطلاعاتی جمهوری اسلامی بود که گویا به خاطر تماسهایش با برخی از زندانیان اپوزیسیون صورت گرفت.

خبرگزاری فعالان حقوق بشر گزارش دادند که این انتقال در پی دخالت یک زندانی که دو بار موجب قتل شده است و هماهنگی و توطئه با مقامات زندان انجام پذیرفت.

در واکنش به این عمل” دیوید کاکرافت” رئیس فدراسیون بین المللی کارگران حمل و نقل با انتشار بیانیه ای خواستار آزادی فوری و بی قید وشرط اسانلو از زندان شد. او از فشار های روحی و جسمی وارده به اسانلو در زندان و نیزانحطاط وضع یک چشم اوابراز نگرانی کرد و خواستار رعایت حقوق اساسی شرف انسانی و توقف آزار و شکنجه این شخص یی گناه گردید. از او نقل قول شده است که این انتقال ممکن است به این منظور باشد که اسانلو را در معرض حمله افراد بی مبالات و دور از چشم دیگران قرار دهند تا مقامات ازمسئولیت آسیب به او شانه خالی کنند.

کاکرافت در نامه ای به احمدی نژاد رئیس جمهور ایران نوشت:

ازشما میخواهم که به آزار اسانلو خاتمه دهید و بگذارید که با اجازه ملاقات خانواده ونماینگان قابل اعتمادش از چگونگی وضع سلامتش عکس گزارش های مخالف ثابت شود. یکبار دیگرقویا تاکید میکنم که منصور اسانلو و معاونش ابراهیم مددی را آزاد کنید چراکه جامعه بین المللی کارگران حمل و نقل که بسیاری در امر واردات و صادرات کالا به ایران دست دارند این وضعیت را از نزدیک نظاره میکنند. آنها معتقدند که ایران با تضمین رعایت هنجارهای پایه ای انسانی و حقوق اتحادیه های بازرگانی تنها می تواند سود ببرد.

گفته میشود که این بار دوم است که اسانلو به بخش معتادان زندان فرستاده میشود. فاطمه گل قاضی مادر اسانلو در باره علت این انتقال به رادیو فردا اظهار نظر کرد که به این علت است که هرگاه مقامات خارجی و کارگران گفتند که اسانلو بیگناه است آنها او را دوباره محاکمه کنند و به سلولهای دیگر ببرند.

مادر اسانلو گله کرد که خانواده او را در بی خبری و ابهام گذاشته اند و از 27 ماه می تا کنون خبری از او ندارند. مادر اسانلو گفت: که آنها این کار ها را برای اعمال فشار به ما می کنند. من یک زن مریض هستم و برای یک ملاقلت پانزده دقیقه ای باید پنج صبح در زندان باشم و زمانیکه بر میگردم شش عصر است. او اضافه کرد که به همراه همسر اسانلو مورد تهدید مقامات قرار گرفته اند. فاطمه گل قاضی اشاره کرد که هیج موردی برای محاکمه پسرش وجود ندارد و باید آزاد گردد.

اسانلو در جولای 2007 در حالیکه به پخش اعلامیه درخواست حقوق سندیکائی بود به همراه معاونش دستگیر شد و به زندان افتاد. او جندین بار بین سالهای 2005 و2007 دستگیر و به زندان انداخته شده بود.

Leave a comment